fietsen en Yosimite - Reisverslag uit Curry Village, Verenigde Staten van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu fietsen en Yosimite - Reisverslag uit Curry Village, Verenigde Staten van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu

fietsen en Yosimite

Blijf op de hoogte en volg Laura

06 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Curry Village

Hoi allemaal,

Gisteren zijn we dus gaan fietsen. Het was heel er mooi en leuk, in totaal 17mile dus dat is ongeveer 27km.
We begonnen met fietsen bij fishermans wharf en gingen langs het water naar de Golden Gate Bridge. Dit stuk was nog redelijk plat tot dat we de brug op moesten, dat was een heel steil stuk! De brug is erg gaaf om in het echt te zien, het was niet al te bewolkt dus hij zat niet in de wolken. We zijn er over gefietst met een mooi uitzicht van San Francisco aan onze rechter kant. Aan de andere kant van de brug was het wat minder plat, we hebben een paar keer een steil stuk in zn 1 moeten fietsen. Maar als je naar boven gaat moet je op een gegeven moment ook weer naar beneden en dat is wel leuk. Onder weg hebben we lekker geluncht aan het water en in dat plaatsje even rond gelopen. Heel de tocht was langs het water en er stonden hele mooie huizen langs de weg! We hebben de boot terug genomen naar Fishermans Wharf en zijn die avond weer lekker uit eten geweest.
De volgende dag heeft papa s'ochends de auto opgehaald, het is een stoere Chevrolet Thahoe. Om kwart voor 10 zijn we vertrokken richting Yosimite. We hebben er ongeveer 6uur over gedaan. We lieten de grote stad achter ons en zagen het landschap veranderen van stad naar droge landschappen naar heuvels naar verbrande stukken bos en als laatst de prachtige natuur van Yosimite. Toen we wilden gaan lunchen onderweg kwamen we maar geen dorpje tegen. Uiteindelijk zijn we in een plaatsje beland dat Counterville heet. Het lag echt in de middel of nowhere, maar was wel erg gezellig en, vond ik zelf, typisch amerikaans. We hebben er best lekker geluncht. Toen we Yosimite inreden werden we overdonderd door de prachtige uitzichten! Mooie bomen en rotsen die je op plaatjes ziet. We zijn 2x gestopt om fotos te maken. Nu zitten we te wachten op onze vrienden tot we de tenten in kunnen. We hebben ze al van een afstandje gezien en ze zagen er oke uit.

Liefs van ons allemaal!

• 07 Augustus 2014 - 07:37

Yvonne:

Wat een leuk verslag! En mooie foto's zo genieten wij mee!

• 07 Augustus 2014 - 08:25

Marianne:

Wat een prachtige natuur in het Yosimite park. Heel leuk die foto's.
    En ik zag een foto van die auto, wat een grote bak! Zal wel heerlijk rijden.

• 07 Augustus 2014 - 09:32

Doeselaartjes:

Hello, leuk fietsverslag Laura! lekker geslapen in Yosimite? Nog geen beer gezien of gehoord?