Monument Valley en Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu Monument Valley en Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu

Monument Valley en Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Laura

18 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Hoi allemaal,

Op vrijdag rond 18:30 kwamen we aan in the Mexican Hat, het plaatsje waar we die nacht verbleven. Er waren 2 restaurants daar en wij hebben voor de Mexicaan gekozen. We hadden allemaal wat anders en het was weer lekker.
De volgende dag hebben we eerst ontbeten en zijn daarna naar Monument Valley gereden. Het is een erg mooi landschap daar, redelijk plat met grote rotsen/stenen die uitsteken. Om 11uur zijn we gaan paardrijden. We hadden ook een gids, maar naar ons idee was het meer een stalknecht die af en toe een tour mag doen als er geen andere gids is. De paarden waren erg mak en kenden het pad al. We reden door het prachtige landschap en kwamen onderweg niemand tegen waardoor we het gevoel hadden dat we de enige waren. De gids zei niet veel en toen we vroegen hoe de rotsen heten vertelde hij het niet echt met veel overtuiging. Na 2 en een half uur op het paard gezeten te hebben zijn we door gereden naar Tuba City.
Dit is een bizar plaatsje. We kwamen er rond 5 uur aan, maar in het hotel was het nog maar 4 uur. We hebben het de rest van de middag rustig aan gedaan: aan het zwembad gelegen en wat gelezen. Savonds hebben we wat gegeten in het plaatselijke restaurant. Toen we daar zaten zag mama dat het daar een uur later was. We vroegen of de klok wel klopte en de serveerster legde uit dat het aan de ene kant van de city een uur vroeger was dan aan de andere kant van de city. Dat plaatsje heeft dus gewoon 2 tijden. Erg raar. Tijdens het eten zat er ook een wasje te draaien in lokale wasarette. Die avond hebben we nog een spelletje gespeeld en daarna weer gaan slapen.
De volgende dag ontbeten in het hotel en daarna door gereden naar de Grand Canyon. Daar was het weer een uur vroeger! De Canyon is echt groot en erg indrukwekkend! We hebben die middag een wandeling gedaan een stukje de Canyon in. Het was erg warm en na 25min naar beneden gelopen te hebben zijn we weer omgedraaid en weer naar boven gelopen. Normaal doe je naar boven lopen 2x zo lang over als naar beneden maar wij deden er even lang over. S'avonds hebben we de bus genomen om de sunset te zien. Volgens mij hadden we niet de beste plek uitgekozen dus we gaan vanavond waarschijnlijk weer kijken. Het was een heldere avond en het was een mooie ondergang van wat er van hebben gezien. Toen we weer terug waren bij onze kamer zijn we naar een foodcourt gereden. Onder weg daar naar toe liep er op eens een hele grote eland over straat. We hebben gerobeerd om er een foto van te maken maar dat lukte jammer genoeg niet...
Vandaag hebben we 's ochtends lekker gegeten: eitjes, cornflakes, toast en fruit. Daarna zijn we gaan fietsen langs de rim. Dit was erg leuk! We reden stukjes door het bos en ook langs de afgrond van de Canyon erg mooi!
Nu zitten we even te rusten. Het heeft net wat geregend en we gaan straks waarschijnlijk weer met de bus om naar de sunset te kijken.
Morgen word een dagje reizen naar onze laatste bestemming. We gaan een stuk rijden over route 66 en stoppen waarschijnlijk in Kingsman en Palm Spings. S'avonds laat komen we dan aan op onze laatste bestemming Los Angeles.

Liefs van ons allemaal xx

• 18 Augustus 2014 - 23:04

Marianne:

Dat waren weer 2 prachtige gebieden die jullie hebben gezien. Ik vond de Grand Canyon prachtig, maar ook erg eng omdat het zo diep was.
    Nog heel veel plezier in LA:)

• 19 Augustus 2014 - 07:41

Doeselaartjes:

Hey familie! Indrukwekkend hè de Gr Canyon? Lijkt me ook gaaf daar langs te fietsen! Geniet van jullie laatste dagen in LA

• 19 Augustus 2014 - 15:56

Yvonne:

Prachtig!

• 19 Augustus 2014 - 17:40

Ankie:

Allemaal erg indrukwekkend he. E. Was toen smorgens vroeg naar de zonsopgang gaan kijken, wilde foto's maken. Jammergenoeg te mistig!