Pretoria - Reisverslag uit Hulst, Nederland van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu Pretoria - Reisverslag uit Hulst, Nederland van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu

Pretoria

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

30 Juli 2015 | Nederland, Hulst

Hoi iedereen,

We zijn er hoor!
Dinsdag was het relaxt vertrekken. Ik heb nog een beetje kunnen uitslapen en had maandag al mn koffer groten deels ingepakt, dus moest ik alleen nog de laatste spullen er bij doen. Rond 2uur waren Piet en Ria er en na koffie gedronken te hebben zijn we samen met Piet naar het station in Sint Niklaas vertrokken om 3uur. Om half 5 vertrok de trein daar naar Brussel Zuid. We hadden een compartiment geclaimd en zaten daar 1:15 uur met onze koffers.
Om 17:45 waren we in Brussel Zuid dan en hebben we ons gemeld bij AirFrance. We hebben even wat eten gekocht en zijn daarna op de trein gestapt. We zaten gewoon eerste klas! Om 18:30 vertrok de trein, onderweg hebben papa, Paul, Claudia en ik kaart spelletjes gedaan.
Om 21:15 kwamen we aan op het vliegveld van Parijs. Onze bagage inchecken duurde nogal lang. Eer dat we die in hadden gecheckt hadden we nog maar 30 min om langs douane te gaan en naar de gate te gaan voor dat boarden begon. De douane ging gelukkig snel, maar toen we bij de gate waren, optijd, moesten we eerst voor de zoveelste keer ons geboorte certificaat laten zien. Deze moeten we aan ongeveer iedereen laten zien! (Een internationale geboorte akte meenemen is vanaf juni verplicht voor kinderen onder de 18!). Daarna in de rij gaan staan en onze plaatsen opgezocht. We hadden plaatsen onder in het vliegtuig precies bij de vleugel, dus van het uitzicht hebben we niet veel kunnen zien. We vertrokken om 23:45. Ik heb 3 films gekeken in het vliegtuig en daarna was ik toch best wel moe, maar ik kon niet lekker zitten/liggen om te kunnen slapen... Uiteindelijk toch in slaap gevallen en tijdens het ontbijt wakker geworden. Het eten stonk zo als altijd en was niet echt lekker. Claudia heeft helemaal niks gegeten en de rest van ons alleen avond eten, maar niet het ontbijt (behalve papa natuurlijk, die at alles).
Om 10:10 zijn we geland. Na dat we onze koffers hadden opgehaald zou er iemand van Riksja Travel ons staan opwachten, maar die was er niet... Na dat we gebeld hebben kwam er iemand aan, een erg vriendelijke man. Hij heeft ons naar onze huur auto gebracht en een mooi boekje met beschrijving van onze reis gegeven. We hebben een Toyota avanza, hij is wat kleiner dan verwacht, maar wel gewoon prima :)
Van het vliegveld heeft papa naar Pretoria gereden. Dat was even wennen, want ze rijden hier links, dus het stuur zit rechts. Dit betekent ook dat de richting aanwijzer aan de rechter kant zit en de ruitenwisser aan de linker kant. In het begin gingen de ruitenwissers dan ook vaak aan in plaats van de richting aanwijzer.
Om 2uur waren we in ons guest house en hebben we even ander half uur geslapen. Hierna wouden we naar het voorttrekkers monument gaan, dus gingen we weer in de auto. Het was nu een beetje spits uur dus het was druk op de weg. We kwamen om 17:10 aan bij het monument en om 17:00 was het monument gesloten, dus we waren 10min te laat... Dan maar weer terug gereden en wat gaan eten.
We hadden heel de dag nog niet echt iets gegeten dus we hadden honger! We waren het eerste restaurant wat we zagen in gegaan en we hebben echt lekker gegeten! We hadden een 3 gangen menu voor iets meer dan de helft van de prijs waar we in Nederland een gang voor kunnen eten!
Nadat onze buikjes weer vol zaten hebben papa, Paul en ik nog even gepould en daarna zijn we lekker gaan slapen.
Vanochtend hebben we ontbeten en zitten nu in de auto op weg naar het Krugerpark. Toen we vertrokken kwamen we er achter dat papa gisteren heel de weg in zn 3 heeft gereden. Het is een automaat en hij dacht dat het gisteren goed stond, maar blijkbaar niet. Dus nu rijden we wel gewoon in alle versnellingen.

Liefs van ons allemaal!

• 30 Juli 2015 - 20:52

Henk:

De kop is er vanaf. Jullie gaan je vast en zeker goed vermaken. Heel veel plezier.
    En nog een pluim voor de schrijfster......leuk

• 30 Juli 2015 - 20:53

Yvonne:

Geweldig verslag! Veel plezier verder, ik kijk uit naar de volgende belevenissen!

• 30 Juli 2015 - 21:02

Chantal:

Nou, jullie zijn goed begonnen. Dit smaakt naar meer! Ben benieuwd wat de dag van morgen brengt. Laat maar doorkomen, die olifanten!!

• 31 Juli 2015 - 00:00

Marianne:

Prachtig verslag! Een heel mooi begin van een geweldige reis.
    En die Frank, die lust ook alles! (net als zijn zussen en ouders :))
    Heel veel plezier!

• 31 Juli 2015 - 10:44

Piet&Ria:

Hallo lieve schrijfster en rest van de familie,
    mmm klinkt allemaal heel goed en avontuurlijk. En ja 'een echte Berkhof' eet alles.
    Liefs vanuit Hulst P&R

• 31 Juli 2015 - 20:29

Annie En Jan:

ApeldoornHallo lieve. Laura. Wat heb je toch. Een mooi verslag. We kijken. Nu alweer. Uit naar het verslag. Van het. Krugerpark wij zitten nu in hulst en gaan lekker aan de. Koffie. Groetjes. Aan allen. En nog veel. Plezier. Opa en oma. Berkhof

• 02 Augustus 2015 - 13:05

Ankie:

Hallo dear family,
    Klinkt goed... Bijna te laat door de douane, ruitenwissers aan als je richting aangeeft