Let's go on safari - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu Let's go on safari - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu

Let's go on safari

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

02 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Krugersdorp

Hoi hoi!

Nadat ik was geëindigd met het vorige verslag te schrijven hebben we nog tot 4uur door gereden. We waren nog even bij een supermarkt gestopt om wat te drinken en snacks te kopen en gingen toen op zoek om ergens om te lunchen, maar we hebben nergens wat kunnen vinden. Dus toen we om 4uur aankwamen bij de lodge hadden we niks gegeten sinds het ontbijt. Onze lodge was in Hazyvieuw.
Nadat we onze spullen hadden uitgepakt zijn we naar een klein marktje gegaan, waar ze allemaal zelfgemaakte spullen verkochten. Hier heeft Paul een houten aapje gekocht en mama een gecko van kralen. Daarna hadden we toch echt wel honger dus zijn we bij de italiaan wat gaan eten. Toen we weer terug in onze lodge waren hebben we even het wifi gebruikt, nog kaart spelletjes gespeelt en daarna gaan slapen.
De volgende dag vertrokken we al om half 8, zodat we op tijd in onze volgende lodge zouden aankomen en daar nog wat konden doen. We hebben onderweg de panorama route gereden. Dit is een route waar we onderweg verschillende mooie uitzichten hadden over een vallei.
Om half 2 kwamen we aan bij onze lodge. Hij was echt super mooi! Het was namelijk een boomhut waar we in sliepen, maar echt een hele grote!
Smiddags hebben we al gelijk een game drive gedaan, dit is een georganiseerde rit in een jeep op zoek naar dieren. En dieren hebben we gezien!!! We hebben zebra's, giraffen, olifanten, neushoorns, buffels en een nijlpaard in het water gezien! Onderweg stopte de gids en mochten we uitstappen voor een biertje/frisdrank met chips :) De game drive begon om 4uur en was om 7:15 klaar. Om 6 uur was het al donker dus het laatste uur hebben we dus in het donker gereden en scheen de gids met een zaklamp om zo dieren ze zoeken. We waren om 7:45 weer bij onze lodge en het avond eten was al begonnen. Er waren tafels rond een stenen ronde opgesteld en op de stenen ronde was een vuur. Het hoofdgerecht werd langs dit vuur gezet zodat het warm bleef. Het eten was echt lekker! Na het eten begon het personeel te zingen en hebben Claudia en ik (met een beetje dwang) ook nog meegedanst. Daarna zijn we gaan slapen.
Het is snachts best wel koud en in zon boomhut die niet zo heel goed geisoleerd is merk je dat wel, vooral sochtends. Overdag is het gewoon lekker warm, rond de 25 graden.
De volgende ochtend stonden we om half 6 al op om om half 7 een wandeling te maken in ganzenpas en hopelijk dieren te zien. We hebben zebra's gezien en impala's. Onderweg vertelde de gids ook dingen over verschillende bomen en hebben we pootafdrukken en poep bestudeerd van dieren.
Na de wandeling hebben we tot half 2 gerelaxt in het zonnetje en daarna wat gegeten. Na het eten hebben we weer een game drive gedaan en hebben we zebra's, impala's, buffels, krokodillen, olifanten, nijlpaarden en aan het einde ook nog leeuwen! We wilden heel graag leeuwen zien, dus aan het einde kregen we te horen dat ze ergens gespot waren, dus wij daar naar toe geracet. Toen we daar aan kwamen waren er inderdaad 10 leeuwen, dus we gingen er bij staan. Er stond een leeuw op en ging langs de jeep lopen, toen stond er nog een op en ging er ook langs lopen. Daarna gingen ze allebei achter de auto zitten en naar ons kijken. Ik vond dit wel al een beetje eng, want ik had al verhalen gehoord van mensen die uit de auto waren gesleurd door leeuwen. Ik zat helemaal achter in met papa en ik zei 'can we please go?' Tegen de gids. Het werd me toch iets te spannend. Even later reden we weg. Heel de terug weg hebben ze me zitten uitlachen dat we zo graag de leeuwen wilden zien en dat ik daarna weg wilde...
Terug bij de lodge weer een heerlijk 3 gangen menu gegeten en daarna met Paul gebiljart en daarna weer gaan slapen.
De volgende ochtend (vandaag) om 8uur ontbeten en daarna weer in de auto gestapt naar het Krugerpark. In het park hebben we tot half 4 rond gereden en dieren gespot. We hebben weer leeuwen gezien! Maar dit keer was het niet eng, want ze sliepen en we zaten in een dichte auto. We waren wel verwend de afgelopen dagen, want nu zagen we de dieren van veel verder en bij de vorige game drives stonden/lagen de dieren echt aan de kant van de weg. We zitten nu in het restaurant van het grootste dorp in Krugerpark op het wifi, want dat hadden we 2 dagen niet.

Liefs van ons allemaal xx

• 02 Augustus 2015 - 18:51

Chantal:

Leuk hoor, mooi om zoveel dieren te zien. Prachtige foto's ook. Jullie gaan goed!!

• 02 Augustus 2015 - 20:53

Evelyn:

Weer druk programma zo te zien, super

• 02 Augustus 2015 - 21:35

Ankie:

Super!

• 02 Augustus 2015 - 21:53

Opa En Oma L.:

Fantastisch! Wat hebben jullie al veel gezien.

• 02 Augustus 2015 - 22:08

Marianne:

Zo, dat is een prachtig begin van de vakantie. Heel mooi verslag en prachtige foto's:)

• 03 Augustus 2015 - 07:22

Yvonne:

Prachtig verslag, wat hebben jullie al veel dieren gezien!