Weg uit Xi'an de natuur in! - Reisverslag uit Yangshuo, China van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu Weg uit Xi'an de natuur in! - Reisverslag uit Yangshuo, China van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu

Weg uit Xi'an de natuur in!

Blijf op de hoogte en volg Laura

12 Augustus 2017 | China, Yangshuo

Lieve allemaal,

Woensdag, zijn we nog naar een park in Xi'an gegaan. Hier leek op de kaart een grote tempel te zijn, maar deze hebben we niet gezien. We hebben een rondje door het park gelopen, wat erg mooi was: er was een kermis gedeelte en verder waren er nog oude mensen aan het dansen en sporen of gewoon aan het rondhangen. We zijn bij een restaurant gaan zitten en hebben hier eerst wat kaart spelletjes zitten doen, toen hebben we ook maar besloten om daar wat te eten. De kaart was alleen enkel in het Chinees dus met moeite en hulp van een bediende die wat engels sprak hebben we wat dingen besteld en het was niet verkeerd. Na het eten hebben we het rondje afgelopen en zijn we weer terug naar het hotel gegaan.
De volgende dag, donderdag, werden we om 9:00 opgehaald in het hotel om naar het vliegveld te gaan. Om 11:25 begonnen we met boarden en om 12:05 zou het vliegtuig vertrekken. Alleen het duurde erg lang voordat hij vertrok... op een gegeven moment, 12:35 ofzo, dacht ik nog bij mezelf straks zeggen ze nog, ja sorry mensen vlucht gaat toch niet door allemaal weer uitstappen, maar gelukkig was dat niet zo! Om 12:50 vertrok de vlucht. We moesten allemaal onze telfoon helemaal uitzetten tijdens het opstijgen, maar de iPads niet. Dus toen we in de lucht waren zette ik mijn telefoon weer aan om wat muziek te luisteren, maar toen kwam de stuwardes naar me toe van zet je telfoon uit en ik liet zien van hij staat ol vliegtuig stand, maar nee nee hij moest echt uit. Dus ik met tegenzin weer uitgezet, maar vond het gewoon belachelijk dat hij niet aan mocht terwijl hij op vliegtuig stand stond terwijl de iPad wel gewoon aan mocht, dus heb hem uiteindelijk stiekem gewoon weer aangezet en we hebben gewoon een prima vlucht gehad! Om 15:30 zijn we geland en toen konden we eerst onze bestuurder van het busje niet vinden, maar die bleek de verkeerde naam op zijn papiertje geschreven te hebben. We moesten nog 1uur en 40min rijden ongeveer dus om 17:00 kwamen we aan bij ons hotel. Onderweg zagen we het prachtige landschap langs ons heen gaan. Het is heel anders dan eerst, want we zitten nu namelijk in de karsbergen. Dit zijn allemaal kleinde bergen die vol staan met groene bomen en planten, heel erg mooi! In het hotel werden we heel vriendelijk ontvangen door de eigenaar en nadat we onze spullen op onze kamer hebben gelegd hebben we wat gegeten in het hotel. Want we hadden allemaal zo goed als niks meer gegeten sinds het ontbijt. Het smaakte dus ook goed!
Vrijdag zijn we om 8:30 opgehaald door onze gids waarmee we gingen fietsen, varen en klimmen. We zijn eerst naar het dorp gegaan waar we fietsen gehaald hebben. Dit keer gelukkig wel goeie, vrouwen model fietsen en vervolgens gingen we van start. Eerst hebben we 1.5 uur gefietst tussen de prachtige bergen en wat rijstvelden om vervolgens 1.5 uur op bamboobootjes door de rivier tussen de bergen te dobberen. Vooral het varen was erg ontspannend, lekker beetje zitten en genieten van het mooie uitzicht! Na het varen hebben we wat gelunched en daarna door gefietst naar moon hill. Hier hebben we 800 treden naar boven geklimd en daarna helemaal bezweet en oververhit van een mooi uitzicht te kunnen genieten! Het was het zweten waard. Daarna weer terug naar beneden en terug gefietst in 1 uur naar het hotel. Na deze sportieve bezichheden zijn we lekker het zwembad ingesprongen om even af te koelen! S'avonds zijn we nog naar het centrum van het plaatsje gegaan waar we nu zitten. Hier hebben we heerlijk indiaas gegeten en hebben we nog wat op de marktjes rond gegeken. Daarna weer terug naar het hotel en slapen.
Vandaag zijn werden we weer om 8:30 opgehaald door een busje die ons naar het lokale park bracht. Hier kregen we namelijk een Kong Fu les! Het was best wel leuk eigenlijk en we hebben de 20 basis stappen geleerd! Het was ook wat inspannender dan dat we dachten, maar dit zou ook door de warmte kunnen komen. Na een uur gekong-fued te hebben zijn we terug naar het hotel gegaan waar we even lekker aan het zwembad hebben gelegen en gelunched hebben. Om 14:00 werden we opgehaald om naar de gold moon cave te gaan. Hier hebben we met een groepje met gids rond gelopen met als hoogte punt het modder bad en hot tub! Het was best wel raar maar ook wel super gaaf! Als eerste was de grot verlicht met allemaal verschillende kleuren lichten wat al een heel mooi effect gaf. Toen richting het einde kwamen we aan bij het modderbad. Hier zijn we allemaal in gegaan en hebben we even rondgebaad, erg grappig! Vervolgens even gedouched en een stukje verder was er een warm water bron waar we nog even lekker in geweekt hebben, lekker ontspannend! Daarna was de rondleiding klaar en zijn we terug naar het hotel gegaan. Hier is Paul niet zo lekker geworden en heeft de rest van de avond op bed gelegen. Wij hebben nog aan het zwembad gelegen, papa en ik hebben nog gepooled (ik heb 3 van de 4 potjes verloren) en hebben daarna weer in het restaurant gegeten wat weer lekker was! Nu gaan we zo weer slapen om morgen weer sportief verder te gaan!

Liefs van ons vijven!

• 12 Augustus 2017 - 18:13

Marianne:

Mooi verhaal,en wat een sportieve dagen waren dit. En jullie kunnen je nu goed verdedigen na de Kung Fu les! Hoop dat het met Paul weer wat beter gaat.

• 13 Augustus 2017 - 10:19

RIA:

Prachtig verhaal dat soort zaken beleef je niet in Enschede en Hulst.
    Ben ook benieuwd hoe het chinees eten is.
    Dobberen tussen de bergen lijkt mij ook helemaal geweldig.

• 13 Augustus 2017 - 19:18

Yvonne:

Wat leuk geschreven weer! Hoop dat Paul weer opgeknapt is!