Laatste dagen Beijing - Reisverslag uit DeShengMen Nei, China van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu Laatste dagen Beijing - Reisverslag uit DeShengMen Nei, China van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Beijing

Blijf op de hoogte en volg Laura

03 Augustus 2017 | China, DeShengMen Nei

Hoi hoi allemaal!

Onze tijd in Beijing is al voorbij jammer genoeg, maar we hebben veel van de stad kunnen zien!
Woensdag hebben we eerst bij het hotel ontbeten en waren daarna van plan om naar het zomerpaleis te gaan, alleen toen we aankwamen bij de bestemming bleek het de tempel of heaven te zijn... Papa had het niet goed bekeken op de kaart. Desalniettemin was het een mooi park waar de tempel in stond en was de tempel ook erg mooi! Het was in dezelfde stijl gebouwd als de verboden stad. Het was alleen een beetje erg benauwd die dag, het had eerder al wat geregend en zou later nog wat gaan regenen. Nadat we het park gezien hadden zijn we naar een overdekte markt gegaan waar ze allemaal kraampjes hadden met allemaal spulletjes: van nep Marc Jacobs tassen tot buda beeldjes en van nep Hollister tshirts tot Beijing souveniers. Hier hebben we 3 telefoon hoesjes voor Paul, Claudia en mij gekocht en ook eindelijk een nieuw iPad hoesje voor papa. Hierna hebben we even gelunched bij de Subway en vervolgens met de metro naar een acrobaten show gegaan. Dit was heel erg spectaculaire en leuk! Het waren hele goeie acts! We hadden verwacht dat het niet druk zou zijn, maar er kwamen bussen met Chinezen aan, dus de zaal zat goed vol. De acts varieerde van een jongen die op hoge stoelen op zn hoofd balanceerde tot 10 motors die in een ijzeren bal rond reden.
Na de show zijn we weer naar een winkelgebied gegaan waar we al eerder waren geweest. Daar hebben we eerst even in zijstraatjes gelopen waar allemaal kraampjes stonden die bizar eten verkochten: insecten, zeesterren, zeepaartjes, schorpioenen op stokjes, en allemaal souveniers. Vervolgens zijn we naar een populair peking eend restaurant gegaan en zoals de naam al zegt hebben we er peking eend gegeten en het was erg lekker! De koks sneed de eend ook aan je tafel in dit was ook erg interessant om te zien hoe hij dat deed. We wilden in het zijstraatje nog een toetje gaan eten, maar toen we naar buiten gingen regende het heel erg, dus zijn we terug naar het metro station gesnelwandeld. Het metro station was in een winkelcentrum dus daar hebben we als nog een toetjes gehaald: een bubbel wafel met ijs en fruit! Was heerlijk! Vervolgens naar hotel gegaan en op tijd gaan slapen, want de volgende dag, donderdag, gingen we naar de Chinese muur!
Om 7:30 werden we opgehaald door een busje dat ons in 2 uur naar een stuk van de muur reed. Het was een geweldig stuk muur met heel weinig andere mensen dus we konden vol op van de omgeving genieten en fotoshoots houden. De muur was wel wat stijler dan ik verwacht had, het was soms flink klimmen en later weer afdalen, maar toch een super leuke ervaring om gewoon de Chinese muur te beklimmen! Het was ook erg warm daar, dus we hebben flink zitten zweten, maar het was het allemaal waard. Na 3 uur over de muur te hebben gelopen hebben we eerst iets gedronken: papa, mama en ik een biertje en Paul en Claudia een ice tea, dit hadden we zeker verdiend! Vervolgens terug naar de gids, die ons weer terug heeft gereden naar het hotel. Onderweg hebben we allemaal wel even onze ogen dicht gedaan, want we moesten vroeg ons bed uit en hadden een inspannende toch gedaan.
In het hotel hebben we eerst even gedoucht en gerelaxed en daarna even een spelletje gedaan voor het eten. We zijn om de hoek van ons hotel even gaan eten bij een Thais restaurant. Dit was ook weer lekker. Toen het eten er was vroegen we aan een bediende of ze een foto van ons wilde maken, dus gaven we haar onze camera en legden we uit hoe het moest: gewoon het knopje indrukken. Het leek echt niet zo makkelijk te zijn en alsof ze nog nooit een camera had vastgehouden, want ze drukte elke keer het knopje niet diep genoeg in... Nadat iemand anders de camera had overgenomen en we het nog een paar keer uitgelegd hadden is het dan toch gelukt om een foto te maken, maar wat een gedoe.
Nu zijn we weer terug in het hotel en relaxen we nog even. Morgen om 8 uur komt een busje ons ophalen om naar het station te rijden en dan gaan we door met de trein naar Pingyao.

Liefs,

Van ons vijven!

• 03 Augustus 2017 - 20:48

Wilma:

Gaaf hoor! Indrukwekkend die Chinese muur!
    En wat een heerlijk rustig stuk daar;)
    Leuk geschreven Laura, we kijken uit naar
    het vervolg... Kus van ons 4

• 03 Augustus 2017 - 21:51

Yvonne:

Wat leuk geschreven! Ben benieuwd naar de verdere reis!

• 06 Augustus 2017 - 09:16

Ria Van Keulen-Roordink:

Mooi verslag.Prachtige indruk van jullie reis.