Weer een nieuw avontuur - Reisverslag uit Hulst, Nederland van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu Weer een nieuw avontuur - Reisverslag uit Hulst, Nederland van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu

Weer een nieuw avontuur

Door: Laura Berkhof

Blijf op de hoogte en volg Laura

27 Juli 2015 | Nederland, Hulst

Hoi allemaal!

Morgen is het weer zo ver, dan vertrekken we weer naar een nieuw land, dit keer Zuid Afrika! We hebben er al heel veel zin in, ik heb alleen nog niet helemaal het besef dat we morgen gewoon al weg gaan en dan gewoon drie weken in Afrika zitten!
We vertrekken morgen om 4uur richting het station in Sint Niklaas, vanaf daar gaan we met de trein naar Brussel en dan van Brussel met de TGV naar Parijs. Vervolgens vliegen we dan om 23:30 naar Johannesburg :) De vlucht duurt ongeveer 10 uur, dus om 10uur 's ochtends lokale tijd komen we in Johannesburg aan. Er is geen tijdverschil, dus van een jetlag zullen we geen last hebben ;)

In Johannesburg gaan we niet verblijven, we rijden direct door naar Pretoria, een rit van ongeveer 45min. In Pretoria overnachten we een nacht. Na Pretoria gaan we 4 nachten op Safari in het Krugenpark, hier hopen we de big 5 te zien: olifant, neushoorn, luipaard, buffel en leeuw.
Na het Krugerpark gaan we naar Swaziland voor 1 nacht. Hier gaan we wat cultuur snuiven. Hierna gaan we 4 dagen naar St Lucia, waar we onder andere een boot safari gaan doen tussen de krokodillen en nijlpaarden.
Om daarna als afwisseling van alle dieren in een klein stadje te zitten gaan we een nachtje in Umhlanga overnachten en rondkijken.
Vanaf Durban vliegen we dan naar Port Elizabeth. Van daar gaan we twee nachten naar Addo Elephant Park -- Olifanten spotten.
Vanaf daar gaan we de tuinroute doen en in een stadje 2 nachten overnachten. Daarna gaan we een nachtje bij een boer overnachten. Vervolgens gaan we een dagje kajakken tussen walvissen en pinguins!
We sluiten onze reis af in Kaapstad, waar we naar de Tafelberg en Robbeneiland gaan.
Daarna doen we heel de heen reis weer opnieuw maar dan omgekeerd.

Ik ben net begonnen met inpakken en dat is nog best lastig. Het is namelijk winter in Afrika als wij er zijn. Dus het zullen geen temperaturen zijn van 30 graden, eerder van 20 graden. Het is dus lastig om te weten wat je allemaal mee moet nemen aan kleren. 's nachts word het ook best koud.

Wij gaan weer verder met pakken!

Liefs van ons allemaal

• 27 Juli 2015 - 16:36

Doeselaartjes:

Hey Laura,
    Gaaf programma! Leuk hoor om weer mee te reizen;)
    Heel veel plezier, hoop dat jullie veel wilde dieren spotten en fotograveren.
    Goeie reis en genieten! Liefs van ons 4.

• 27 Juli 2015 - 16:58

Eliza:

Hey Laura!
    Wat leuk dat je een verslag bij gaat houden! Klinkt allemaal al super gaaf:)
    Goede reis alvast en ik ben benieuwd naar alle verhalen.
    Liefs, Eliza.

• 27 Juli 2015 - 19:00

Yvonne:

Klinkt geweldig, heel veel plezier!

• 27 Juli 2015 - 21:34

Ayla:

Alvast allemaal super veel plezier!! Maak maar veel foto's!

• 28 Juli 2015 - 07:49

Marianne:

Lieve allemaal,
    Een prachtig nieuw avontuur en ik verheug mij nu al op de verhalen.
    Heel veel plezier en jullie zullen een geweldige reis maken.
    Liefs van ons allen