Het is weer zo ver - Reisverslag uit Hulst, Nederland van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu Het is weer zo ver - Reisverslag uit Hulst, Nederland van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu

Het is weer zo ver

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

01 Augustus 2014 | Nederland, Hulst

Hallo allemaal,

Morgen wordt het vroeg opstaan want om 5uur vertrekken we naar Schiphol om om 10:30 te vertrekken naar Amerika! We vliegen eerst naar Seattle, een vlucht van ongeveer 10uur. Er is een tijdverschil van 9uur met Nederland en Seattle dus als we daar aankomen met een lokale tijd daar van 11:30 lijkt het als of we maar een uurtje verder zijn. In Seattle moeten we ongeveer 2uur wachten en daarna vliegen we naar San Francisco. Als we daar zijn aangekomen is de lokale tijd 16:00.

We beginnen dus in San Francisco, hier blijven we 4 dagen. Vrienden van ons uit Amerika zullen ook in San Francisco aankomen dezelfde dag en de eerste week met ons mee reizen.
Vervolgens gaan we naar Yosemite N.P. voor 3 dagen. Dit is het populairste natuurpark van de Verenigde Staten met groene bossen, watervallen en gigantische rotswanden. We verblijven in tenten in het park. Als we hier weg gaan, zullen we ook afscheid nemen van onze vrienden en met z'n 5en verder reizen.
Hier na rijden we verder naar Las Vegas. Dit is de langste rit van heel de reis, 650km - 7.5uur. Onderweg stoppen we misschien nog bij Death Valey, een 200km lang dal wat de heetste plek op aarde is. In Las Vegas blijven we 3 dagen.
Na de drukke stad gaan we 3 dagen naar de Bryce Canyon N.P. en Zion N.P. Twee mooie parken. Bryce Canyon met velden oranje, witte en rode rotspunten en Zion met veel wildlife en mooie wandelingen die je daar kan maken.
Vervolgens gaan we 2 dagen naar Antelope Canyon en Monument Valey. Antelope Canyon is een smal gedeelte van de Canyon en is uniek voor zijn gekleurde rotsen en bijzondere lichtinvallen. Lijkt me heel mooi om te zien! Monument Valey is bekend uit vele western-films. Het dient dan vaak als achtergrond. Hier gaan we ook paardrijden.
Het laatste park wat we gaan bezoeken is de wereldberoemde Grand Canyon. Hier verblijven we 2 nachten in een lodge.
Na een week in verschillende parken geweest te zijn gaan we over route 66 rijden richting Los Angeles. Dit is de enigste nacht die we niet geboekt hebben.
De volgende dag rijden we verder naar Los Angeles en hier blijven we de laatset 4 dagen.

Vanuit L.A. vertrekken we om lokale tijd 13:15 weer naar Schiphol. We hebben een tussen stop in Detroit en arriveren dan om lokale tijd 11:35 in Amsterdam.

We hebben er heel veel zin in en ik zal proberen zo vaak mogelijk wat van ons te laten weten!
Liefs van ons allemaal

• 01 Augustus 2014 - 12:19

Evelyn:

Klinkt goed allemaal. Heel veel plezier en genieten !

• 01 Augustus 2014 - 18:48

Doeselaartjes:

Goeie vlucht en een fijne vakantie! Geniet van de natuur en elkaar! Leuk deze reis weer te herbeleven met jullie verhalen...

• 01 Augustus 2014 - 19:17

Chantal:

Nou, de plannen zijn er en klinken goed, we lezen graag mee!! Veel plezier gewenst!!!

• 02 Augustus 2014 - 12:20

Ayla:

Het klinkt echt super! Veel plezier!!