Los Angeles - Reisverslag uit Hollywood Heights, Verenigde Staten van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit Hollywood Heights, Verenigde Staten van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu

Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg Laura

22 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Hollywood Heights

Hoi allemaal,

We hebben een uur in de file gestaan en toen we eindelijk bij de outlet waren was hij echt heel groot! We hebben heel veel gekocht, vooral Paul. Zelf had ik wat minder succes wat ik wel jammer vond, maar ja... Na geshopt te hebben zijn we naar ons hotel gegaan. Het ligt in het midden van Hollywood en we hebben een grote kamer, veel beter dan dat we gedacht hadden. Het is een soort van woonkamer met goot bed, en zelfs een keuken, en nog een aparte slaapkamer en een badkamer. Die avond hebben we over de walk of fame gelopen wat leuk was om te zien ook al herkende ik zelden iemand die op de sterren stond. Bij een bioscoop langs de walk of fame hebben we de rode loper van de premiere van 'if i stay' gezien. We hebben niet de acteurs gezien die er over liepen, maar wel mensen die er naar stonden te kijken. Daarna hebben we lekker gegeten in een Italiaans restaurant en nog even rond gekeken en daarna weer terug naar het hotel en gaan slapen.
De volgende dag, donderdag, zijn we naar Universal Studios gegaan. Echt gaaf! Het is een soort van pretpark gebaseerd op de films van Universal Studios. We hebben eerst een tour gedaan door de studios. We zagen sets van films zoals 'desperate house wifes' 'back to the future' 'catching fire' 'jaws' en op dit moment werd ook 'CIA Las Vegas' opgenomen. Tijdens de tour gingen we ook een ruimte in en moesten we een 3D bril op zetten en kregen we een stukje van King Kong te zien, dit was erg mooi gemaakt en ook erg gaaf! Vervolgens zijn we naar Transformers gegaan, dit is een 3D achtbaan gebaseerd op de films. Hierna in Jurasic Park wateractractie gegaan. We zaten in een bootje en gingen door een jungle met allemaal dinosaurussen waarvan sommige water spuugden op ons, we werden nog niet erg nat, tot het einde. De boot waar we in zaten ging stijl naar beneden en er werd water omhoog gespuwd en door de boot zelf vloog er ook nog water omhoog, dus we waren allemaal nat. Maar het was wel leuk! Daarna in de Mummie achtbaan. Hier moesten we al wat langer voor wachten en de achtbaan zelf was redelijk kort maar wel snel en stijl en leuk. Vervolgens hebben we wat gegeten en zijn daarna naar de Special Effect show gegaan. Hier lieten ze zien hoe effecten in de films werden gemaakt, dit deden ze ook zelf. Dit was erg interessant om te zien en ook grappig. Als laatst zijn we in de Despicable Me attractie geweest. Ook hier kregen we weer een 3D bril op en werden we getest of we geschikt waren om Minions te zijn (dit zijn karakters uit de film), dit waren we helaas niet. Na deze al lange dag zijn we naar de Grove en the Farmers market geweest. Eerst nog even wat rond gekeken in wat winkels en nog een paar schoenen gekocht. De farmersmarket is heel gezellig! Allemaal kleine kraampjes waar ze eten verkopen. Paul heeft pizza gegeten, papa, mama en Claudia chinees en ik had sushi. Het was erg lekker! Daarna weer terug naar het hotel en gaan slapen na een vermoeiende dag.
Op vrijdag, onze laatste dag in America al weer jammer genoeg, zijn we naar het strand gegaan. Het is echt geweldig daar! We hebben eerst over Santa Monica pier gelopen. We hadden ons er meer van voorgesteld dan dat het was. Daarna zijn we gaan fietsen langs het strand. Dit was echt geweldig! Aan je rechter kant heb je het strand met de zee, een zon en een blauwe lucht en aan de linker kant een stukke groen gras waar mensen zitten en hardlopen, naast het gras is een pad waar allemaal leuke kraampjes zijn met t-shirts, armbandjes en schilderijtjes en daar weer naast allemaal super mooie huizen. En dan ook nog over palmbomen. Een echt paradijs! Er waren ook gedeeltes op het strand waar allemaal trainings toestellen stonden waar gespierde mannen aan het trainen waren, ook leuk om te zien. Tijdens de middag hebben we een hotdog op gegeten op het strand en zijn Paul en mama nog even het water in gedoken. Daarna weer terug gefietst en nog een stukje de andere kant op. Daar hebben we nog een paar leuke strand huizen gezien en vervolgens weer terug. Op weg naar de auto hebben we nog even door de winkel straat gelopen, ook hier was het weer heel gezellig! Het lijkt me echt leuk om daar te wonen! Daarna zijn we weer terug naar het hotel gegaan en even uitgerust. We hadden ons niet al te goed ingesmeerd dus papa, Claudia en ik zijn allemaal verbrand. We hebben even uitgerust en zijn als afsluitende maaltijd bij het Hard Rock Cafe gaan eten. Daarna nog even naar een stukje van de walk of fame gegaan waar we de vorige keer niet konden komen en daar de hand' voet en stok afbeeldingen van Harry Potter en Twilight gezien.
We hebben net onze koffers ingepakt voor de laatste keer en zitten ons voor te bereiden om naar bed te gaan. Morgen vliegen we om 13:20 naar Detroit, 5uur vliegen. Daar maar een uur tussen stop om op het vliegtuig naar Amsterdam te komen, 7uur vliegen. We komen om 11:30 lokale tijd aan. We hebben 9uur tijdverschil dus we zullen waarschijnlijk wel een lekkere jetlag hebben de komende dagen en Paul, Claudia en ik mogen gewoon naar school maandag...

Liefs van ons allemaal

• 23 Augustus 2014 - 12:39

Yvonne:

Wat een prachtige reis hebben jullie gehad!

• 23 Augustus 2014 - 12:52

Marianne:

Dat was weer een prachtig verslag, jullie hebben een mega geweldige reis gehad.
    Voor straks een goede vlucht en we spreken elkaar snel.
    Wij gaan nu naar Eindhoven en vliegen straks naar Rome:)

• 23 Augustus 2014 - 14:48

Chantal:

Hmmm, had jullie toch wel wat meer Minion-kwaliteiten toebedacht :-) Klinkt als een hele goede laatste stop Laura, hartstikke leuk. Jullie hebben ons prima op de hoogte gehouden. Goede terugreis gewenst!!