Zion en Bryce Canyon - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu Zion en Bryce Canyon - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu

Zion en Bryce Canyon

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Springdale

Hoi allemaal,

Rond half 2 zijn we aangekomen in Springdale. Een plaatsje net voor de ingang van Zion NP, waar we overnachten in een lodge. Het was 3 uur rijden, maar er is een uur tijdverschil dus deden we er '4uur' over. Diezelfde middag zijn we gelijk de canyon ingegaan. Je mag niet met de auto in het park rijden, dus we namen de bus helemaal naar het einde en zijn daar gaan wandelen. Het was een simpel pad en het eindigde bij een rivier. Je kon door de rivier lopen en dat hebben we ook gedaan. Iedereen deed zijn schoenen uit, behalve Claudia. Het water kwam tot halfverwege onze onder benen en in het water lagen stenen. Het was een prachtige tocht tussen twee kloven in. Geweldig mooi ! We liepen continue door de rivier tot Claudia, mama en ik niet meer verder wilden. Papa en Paul wilden wel nog verder en zeiden dat ze tot de bocht gingen en Clau, mama en ik wachten waar we waren gestopt. Maar er was een miscommunicatie want Paul en papa waren pas na een uur terug en toen waren Clau, mama en ik chagerijnig omdat ze er zo lang over deden, dus toen waren we allemaal niet zo blij.... Ik was ondertussen de enige die nog op blote voeten was, want ik wou mijn schoenen niet nat maken. Toen we om 7uur weer in onze lodge waren zijn we Thais gaan eten en daarna rond 11uur gaan slapen. We slapen weer met zn 5en op 1 kamer dus natuurlijk werd ik ook vannacht weer wakker van papas gesnurk.
De volgende ochtend ging om 6uur de wekker. We hebben ons allemaal aangekleed en zijn daarna gaan ontbijten, ze hadden wafels! Het zat hier te regenen maar we gingen die dag naar Bryce Canyon en we hoopten dat het daar droog was. Het was 2 uur rijden en toen we daar aankwamen was het jammer genoeg niet droog. Mama had gelezen dat het het beste was om eerst helemaal maar boven te rijden en dan op de terug weg te stoppen bij de uitzichts punten. Bij de top aan gekomen konden we alleen niks zien, omdat er wolken waren en het mistig was. Ook bij de volgende paar stops was niks te zien. Het miezerde ook en we hadden allemaal een korte broek aan, gelukkig hadden we wel een vest bij want het was op een gegeven moment maar 10 graden! Om half 12 zijn we eerst wat gaan eten voordat we een wandeling gingen maken. We hebben allemaal een frietje gegeten; Paul, Clau en mama met een hotdog er bij en papa met een hamburger. Het bleek dat die allemaal niet zo lekker waren, een van de mindere maaltijden van de reis. Na het eten zijn we dus gaan wandelen. We liepen door een stuk dat onder de wolken was dus we konden de omgeving goed zien en die was schitterend! We kwamen veel Fransen tegen, een geschikt moment voor Paul en Clau om hun Frans weer een beetje te oefenen. Ze kwamen alleen niet veel verder dan Croque Monsieur en Larbre dus dat zeiden ze heel de tijd. De Fransen keken ons raar aan terwijl we er ook nog een beetje Engels door gooiden en natuurlijk ook Nederlands praten. Het was erg grappig. De afdaling de vallei in was nog niet zo zwaar, alleen op sommige plekken moest je een beetje uitkijken want daar was het glad, want het miezerde nog steeds een beetje. Daarna een stuk vlak en daarna moesten we natuurlijk ook weer naar boven klimmen en dat was toch wel een beetje zwaar voor sommige van ons. Toen we weer boven waren zijn we weer terug gereden naar onze Lodge en daar heeft iedereen behalve ik gezwommen. We zijn die avond bij een Italiaan gaan eten. We hadden lekkere pasta en Paul een pizza. Daarna zijn we een ijsje gaan halen en weer in de Lodge hebben we een spelletje gespeeld. (Ik heb verloren jammer genoeg en mama gewonnen)
Nu zitten we nog even wat voor ons zelf te doen en gaan zo slapen. Morgen gaan we in de Zion canyon waarschijnlijk fietsen, dus dat wordt vast leuk.

Liefs van ons allemaal

• 14 Augustus 2014 - 07:43

Yvonne:

Wat is het daar mooi!

• 14 Augustus 2014 - 09:08

Eliza:

Hoi allemaal!
    Wat een leuke verhalen! In Zion hebben wij toen ook gefietst, dat is heel leuk!
    Veel plezier :)
    Xxx Eliza

• 14 Augustus 2014 - 19:47

Marianne:

Wat een mooi verhaal en prachtige foto's. Jullie zijn goed sportief bezig:)