Zion en Antelope Canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu Zion en Antelope Canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu

Zion en Antelope Canyon

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Laura

16 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Page

Hoi allemaal,

Gisteren hadden we het plan om te fietsen in Zion NP. 's morgens geen haast, we hadden besloten uit te slapen en dus ook geen wekker gezet. Op een gegeven moment vraag ik aan Frank hoe laat het is. Hij zegt volgens mij 8 uur. Ik ga naar de wc en zie Laura al op haar telefoon spelen. Jij bent vroeg wakker, zeg ik. Het is al 10 uur zegt zij.....Oeps...ontbijt gemist. Dus Springdale in voor een croissant en kop koffie. We informeren bij de bike shop naar de mogelijkheden om te fietsen, maar het blijkt dat je in Zion NP alleen over de hoofdweg mag fietsen. Dat vinden wij niet avontuurlijk genoeg en hebben we ook al vanuit de bus gezien. Dus besluiten we toch een trail te gaan lopen. We doen eerst de Wheeping Rock en daarna de Emerald pools. Een mooie tocht van ongeveer 2 uur lopen. Rond half 5 zijn we terug bij de logde en gaan we lekker naar het zwembad. Claudia werkt haar reisschrift bij. 's Avonds verwennen we onszelf met een enorme rib eye steak. Na het eten spelen we nog 2 rondes Gin Rummy, een kaartspel wat we van Shannon en Sandy geleerd hebben.
Vanochtend wel de wekker om 7 uur gezet, want we reizen verder naar Monument Valley. Na een lekker ontbijt bij de logde checken we uit en gaan we naar Page / Lake Powell. We stappen even uit bij de enorme stuwdam van Lake Powell en rijden door naar Page, waar we een tour geboekt hebben voor een rondleiding in de Antelope Canyon. De reis ging voorspoedig, dus we waren er al om 11 uur...denken we. Aangezien we vanuit Utah nu in Arizona zijn, hebben we blijkbaar weer een tijdzone gepasseerd en is het pas 10 uur... De tour is pas om 1 uur, dus eerst langs de supermarkt voor een lekkere donut en langs de Starbucks voor een kop koffie. Nog even rondgekeken in het dorp, bij de Wallmarkt en geluncht bij de Subway en op naar Antelope Slot Canyon tours. In open trucks worden we vervoerd naar de Canyon. We rijden met een enorme vaart over een enorme zandvlakte en schudden dan ook alle kanten op. Bij de Canyon aangekomen is er niets te zien...alleen een enorme mensenmassa. Maar eenmaal binnen is de ene lichtinval nog mooier dan de andere en kunnen we volop foto's maken. De gids Irene is een beetje stugge Indiaan, maar heeft duidelijk al veel rondleidingen gedaan...ze kent alle instellingen van de verschillende camera's en helpt om de mooiste foto's te maken of maakt zelf foto's met onze toestellen.
Om 3 uur staan we weer terug in Page, nu op weg naar Mexican Hat, een plaatsje in de buurt van Monument Valley. Het is al een hele dag een prachtige tocht over eindeloos lange wegen met prachtige vlaktes die we passeren. De bevolkingsdichtheid is hier bijzonder laag !

Liefs van ons allemaal xxx

• 16 Augustus 2014 - 18:16

Marianne:

Wat opnieuw prachtige verhalen.
    Die eindeloze wegen, dat vonden wij ook zeer bijzonder. En dan nu bij Monument Valley, ik heb gelijk ons fotoboek weer bekeken, het is zo mooi daar. Heel veel plezier:)

• 18 Augustus 2014 - 18:12

Ankie:

mooi he, monument valley!
    trouwens alles is mooi daaro..
    jullie eten wel gezond, he :) donut, subway,....

• 18 Augustus 2014 - 20:03

Yvonne:

Oh ben benieuwd naar de foto's