Voor vertrek - Reisverslag uit Hulst, Nederland van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu Voor vertrek - Reisverslag uit Hulst, Nederland van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu

Voor vertrek

Blijf op de hoogte en volg Laura

11 Juli 2013 | Nederland, Hulst

Dit jaar gaan we een blog bij houden terwijl we 3 weken in Thailand gaan rondreizen. We vertrekken Zaterdag 13 Juli vanaf het vliegveld in Brussel naar het vliegveld in Bangkok. Het is een 11uur lange rechtstreekse vlucht. We vliegen met Thai Airways, vluchtnummer TG 935 en terug vluchtnummer TG 934.

We beginnen de reis dus in Bangkok, we komen er om 5:30 aan, dus eerst een paar uurtjes slapen en daarna zullen we er 3 dagen blijven terwijl we de vele tampels en drukke straten ontdekken.

Vervolgens vertrekken we met de trein wat meer naar het westen van Bangkok om de River Kwai te zien en de Erawan watervallen te zien die uit 7 niveaus bestaan.

Daarna met een minibusje naar Ayutthaya waar we met een tuctuc 4 of 5 tempels gaan bezoeken. Vervolgens gaan we met slaaptrein 680km noordwaarts naar Chiang Mai. Deze reis duurt 12uur!

In het centrum van Chiang Mai overnachten we in een stadshotel voor 3 dagen. Hier kunnen we onderhandelen op de avondmarkten en nog meer tempels bezoeken.

Na de drukke stad zullen we een 3 daagse trekking gaan maken door het noorden van Thailand. De eerste dag gaan we naar een lokale markt, maken we een tocht op een olifant en naar een Palong dorp. De 2e dag wandelen we door bossen en reistvelden en als afsluiting maken we op de 3e dag een tocht per bamboevlot.

Na dit avontuur is een frisse douche meer dan welkom in het stadshotel in Chiang Mai, voordat we de volgende dag per vliegtuig naar Bangkok vliegen en daarna per slaaptrein weer 12uur reizen naar Surat Thani.

Als voorlaatst verblijven we in het tropisch regenwoud van Khao Sok in het zuiden van Thailand. We blijven hier twee nachten in onze eigen junglecottage met uitzicht op een groene jungle en een rivier. Er zitten hier ook veel dieren zoals apen en vogels, ook hier zullen we weer een toch op een olifant maken.

Als afsluiting van de reis rusten we nog een paar dagen uit op het eiland Ko Samui met zn witte stranden en tropische temeratuur.

Op 3 Augustus is de reis afgelopen en vliegen we vanaf Bangkok weer terug naar Nederland.

• 11 Juli 2013 - 13:11

Yvonne:

Heel veel plezier!

• 11 Juli 2013 - 14:03

Evelyn:

wat een leuk idee, heel veel plezier en goede reis.
    Gr,

• 11 Juli 2013 - 16:13

Doeselaartjes:

Prachtige reis, zijn benieuwd naar jullie ervaringen.... Geniet ervan! Liefs van ons

• 12 Juli 2013 - 09:19

Cahntal:

De link staat bij onze favorieten voor de komende 3 weken. Goede reis gewenst!!

• 12 Juli 2013 - 12:27

À.berhof: