Boom hut in de jungle - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu Boom hut in de jungle - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu

Boom hut in de jungle

Door: Saskia berkhof

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Om 10 uur uit het hotel opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Vlucht changmai - Bangkok was maar een uurtje. Vervolgend  moesten we van het vliegveld naar het station. Optie 1 : taxi. Die vroeg 1000 Bath (25 euro), vonden we wat veel. Optie 2 : trein, maar die vertrok pas over 3 kwartier. Optie 3, locale bus. Leek ons prima idee. Voor 7 bath (17 cent!!!!) per persoon 1,5 uur door Bangkok gehobbeld ! Bij het station nog wat rondgekeken in de Chinese wijk en toen met de nachttrein naar het zuiden. Een reis die 12 uur zou duren. Trein kwam mooi op tijd aan, helaas bleef hij vervolgens een uur op het perron staan. Ook onderweg nog vertraging, zodat we uiteindelijk 2 uur later dan gepland op ons eindstation aankwamen. Allemaal redelijk geslapen in de trein. Met een minivan naar ons resort gebracht in het national park Kao Sok. Prachtig ! Het resort lag aan een rivier. We sliepen er in een boomhut ! Er was electriciteit, een douche, wc en wastafel, al had de douche maar 1 knop dus alleen koud water.
Na een lekkere lunch een kanotocht over de rivier gemaakt. Dat viel een beetje tegen, want we mochten niet zelf peddelen. Wel verschillende dieren gezien, oa een slang en enorme kikker.
De volgende ochtend weer vroeg op voor onze olifantentrekking. Gaaf! Paul met Frank,Claudia met Laura en Saskia alleen op een olifant. Paul en Saskia hebben ook nog voorop de olifant gezeten ! 's Middags met een rubber band de rivier af, mee laten drijven door de stroming. Ook enorm leuk om te doen. Daarna nog wat gezwommen in de rivier en geslingerd aan een liaan om zo de rivier in te plonzen.
Het resort had een mooi restaurant waar we lekker gegeten hebben. Al verheugt Paul zich enorm op de friet met kip als hij weer thuis is en een spaghetti er ook wel in zou gaan. Maar allemaal al verschillende lekkere thaise gerechten gegeten. Frank houdt van scherp en Claudia van noedels.
Als ontbijt is het meetsal ei  (gebakken ei of scrambled eggs), ham en bacon, toast met jam en pannekoeken. Niets mis mee:)
Vandaag weer op tijd uit bed (uitslapen is er niet bij deze reis....) omdat we om half 9 opgehaald werden voor de transfer naar de boot naar het eiland Kho Samui. Een reis van ongeveer 3 uur tot aan de haven. Vervolgens 1,5 uur met de boot. Beetje het idee van de boot vroeger Breskens-Vlissingen. Op Koh Samui nog een kwartiertje met een minivan tot aan ons resort. We dachten een resort aan zee, helaas heeft alleen het restaurant zeezicht. Maar dat is dan wel gelijk heel gaaf...geluncht aan een tafeltje op het zand strand. We hebben 2 kamers/huisjes naast elkaar.
Net al even Op het strand gelegen en natuurlijk een duik in zee genomen. Nu aan het zwembad, waar ze wifi hebben :)
We zitten hier midden in het bruisende leven van Khopan, als we het resort uit lopen, staan we gelijk in een straat, paralel aan zee, vol met barretjes, restaurantjes en winkeltjes. Daar gaan we dus straks heen !!! Hier kunnen we ons best een paar dagen vermaken en volop relaxen.

• 29 Juli 2013 - 13:01

Ria:

Prachtige foto's! Denk dat je thuis eerst zelf moet 'resetten' om alles te laten bezinken.
    Voor het einde van de week een goede thuisreis gewenst.
    Liefs Ria

• 29 Juli 2013 - 22:16

Yvonne:

Wat doen jullie geweldige ervaringen op, ben helemaal jaloers! En...wat een mooie foto's en een prachtig verslag! Fijn dat jullie ons mee laten genieten! Zit de koffer al vol?

• 30 Juli 2013 - 08:02

De Bondertjes:

HA liefjes, jullie zijn al echte wereldreizigers aan het worden. En wat een prachtig verslag van de afgelopen dagen. Nu maar heerlijk relaxen op het strand. Wij zitten in een hotel op 1850 meter in de Himalaya en hebben net een yogales gehad. Nog veel plezier de komende dagen. Liefs van ons allen

• 30 Juli 2013 - 10:07

Doeselaartjes:

Hey Laura, leuk beschreven hoor. Lijkt me heerlijk daar! Enne.. inmiddels ben je natuurlijk al superbruin geworden? Geniet er nog van, xx

• 30 Juli 2013 - 13:46

Evelyn:

heerlijke verhalen weer en wat een ervaringen en nieuwe indrukken Zullen vast vele mooie foto"s zijn waar een mooi boek als aandenken van gemaakt kan worden om alles nog eens rustig na te beleven. Bijna aan het eind van een geweldige maar drukke reis. goede reis terug en tot snel horens