We hebben het gehaald! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu We hebben het gehaald! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu

We hebben het gehaald!

Door: Laura Berkhof

Blijf op de hoogte en volg Laura

26 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Het thaiboxen was anders dan we verwacht hadden. We kwamen er met zn 9en aan (het andere gezin ging ook mee) en het bleek in een soort hele grote partytent te zijn, met plastic stoelen en een ring in het midden. We hadden het allemaal anders verwacht. Ook duurde het maar een uurtje, maar het was wel leuk. Er vochten telkens 2 thailen van ongeveer de zelfde leeftijd tegen elkaar in 5 rondes, tijnzij dat de een eerder opgaf wat telkens het geval was. Er werden wat mooie klappen uitgedeelt en daarna hebben we nog even over de avondmarkt gelopen.

De volgende dag begon onze 3 daagse trekking. We stonden om 8uur op en vertrokken we om 9:30 met een busje naar een markt waar we nog een paar inkopen hebben gedaan voor het avondeten. Daarna reden we door, wat heel knus was want we zaten met zn 9en opgepropt op 2 banken achter in de bus, naar een toeristische plek waar we eerst op een olifant hebben gereden en daarna op een bamboe vlot hebben gezeten. Het olifanten rijden was heel gaaf! Ik mocht ook voorop, bij het hoofd dus, van de olifant zitten en dan voelde je de olifant ook bewegen, een heel avontuur. Ook kon je ze eten geven, ze pakte het met hun slurf aan en stopte het zo in hun mond. Het banboe vlot was wat minder, we hadden 2 vloten en daarmee vaarden we een stukje op de rivier. We hadden een beetje meer actie verwacht, wat meer versnellingen of zo. Vervolgens weer met het busje naar een restaurant waar we lekker hebben gegeten en daarna kon de trekking echt beginnen.

De eerste dag hebben we 3 à 4 uur gelopen, het was een beetje zwaar maar de natuur was prachtig! Met zn alle achter elkaar beklommen we een berg en daarna weer dalen. Ons eind doel van dde dag was een klein dorpje in de bergen waar we in 1 grote hut met zn alle slaapte. We sliepen per 2 op een dun matje onder een klamboe. Er was gelukkig een 'normale' wc (je moest zelf met een emmer water door spoelen) en een douche (een kleini straalte) dus na dat we ons zelf hadden opgefrist hebben de ouders wat gedronken en de kinderen een spelletje gespeelt :) na het eten, wat lekker was, je mocht ook helpen, dit heeft Claudia gedaan, kwamen er lokals die voor ons danste en zongen. Wij moesten ook een liedjes zingen en de hebben ook mee gedanst en gezongen, superr gezellig!

Die nacht redelijk geslapen en de volgende dag waren we om 8uur al wakkerr door het licht. Eerst ontbeten en daarna weer gaan wandelen, gelukkig konden we wat regzakken laten vervoeren per auto, dus wee namen er maar 3 mee. Op een gegeven moment begon het te regen, dus wij allemaal een poncho aan tot dat het even droog was en het te warm was met een poncho aan, dus weer uit. Na een tijdje begon het weer te regenen maar nu harder, we deden onze ponchos niet aan want het was veel te warm en benauwd. Maar het bleef maar regenen dus op een gegeven moment waren we tot ons ondergoed doorweekt en was het pad slipperig, dus vooorzichtig door blijven lopen. Ondanks dit allemaal was het super gezellig! We zongen en vonden de regen wel afkoelend. Onderweg ook nog geluchd in de bushbush (dit hadden we mee) en na 5 uur kwamen we nat aan in het volgende dorp waar we die nacht bleven slapen. Het leek op het vorige verblijf dus het viel allemaal mee :)

Weer redelijk geslapen, er waren veel dingen te horen die nacht, kikkers, hanen, iemand begon nog te zingen dus ja... Dit keer om 7uur al wakker door de hanen, ik wou ze op een gegeven moment vemoorden zodat ze stil werden maar heb me ingehouden :) Die dag nog 30min gelopen en daarna weer met een busje naar een orgideeen markt waar we mooie bloemen hebben gezien en vlinders. Ook nog naar een tempel en wezen lunchen. We waren ondertussen allemaal vies en onze kleren waren nog niet helemaal droog van de vorige dag... dus toen we weer in ons hotel aan kwamen even heel snel gedouched en daarna verrfrissend in het zwembad gezwommen, waar het wel erg druk was.

'S avonds met zn alle uit eten geweest, na 3 dagen alleen maar thais waren we allemaal toe aan friet, pizza of spaggethie dus heerlijk gegeten. Weer even over de nachtmarkt voor nog wat topjes en andere leuke souveniers.

Vandaag om 7:30 uit bed want we vertrokken om 10:00 naar het vliegveld. We hebben afscheid genomen van het andere gezin ook al kwamen we ze op het vliegveld weer tegen en waarschijnlijk komen we ze in de laatste dag nog eens tegen. Het was echt super leuk met hun! Om 12uur stegen we op en om 1uur landen we weer in Bangkok om vervolgens 1:30uur in de lokale bus naar het treinstation te hobbelen. Hier wat gegeten bij de KFC en daarna wat rond gelopen.

Zit nu in een internet cafe en we vertrekken over 1uur met de nachttrein naar het zuiden, waar we in een jungle cottage zullen verblijven.

• 26 Juli 2013 - 14:56

Sabine:

Hallo daar jungle gangers,
    Wat klinkt het allemaal ontzettend leuk! Volgens mij zijn jullie na de vakatie helemaal uitgeput na al die wandelingen! Geniet er nog maar lekker van!
    Liefs sabine

• 26 Juli 2013 - 19:26

De Bondertjes:

Ha schatjes, wat een prachtige ervaring hebben jullie gehad in Chiang Mai. Nu ik jullie verslag lees weet ik gelijk weer hoe geweldig wij het toen ook vonden. Ook die rit op de olifanten vonden wij ook heel bijzonder! En dan straks in de nachttrein, wij hebben net 2 nachten in dezelfde soort trein gereisd. Komen nu net terug van Hardrockcafe New Delhi, waar we heerlijk hebben gegeten. Nog veel plezier in het zuiden. Liefs van ons allemaal.

• 26 Juli 2013 - 21:18

Henk:

Hallo vakantiegangers,
    Mooi hoor wat jullie daar allemaal meemaken. Volgens mij is het één groot avontuur in een prachtige omgeving. Misschien jammer van die regendag, maar scheelde wel weer een paar graden moet je dan maar denken :-)
    Leuk om jullie verhalen te lezen, we kijken steeds weer uit naar de volgende.
    Geniet er nog even van.
    Groetjes Henk en Yvonne