Rijden, zwemmen en tempels - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu Rijden, zwemmen en tempels - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu

Rijden, zwemmen en tempels

Door: Saskia en Laura Berkhof

Blijf op de hoogte en volg Laura

20 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Laatste dag Bangkok
Op de laatste dag in Bangkok zijn we 's ochtends naar het koninklijk paleis geweest. Het was heel erg mooi, de beroemde kleine Boedha gezien, veel goud en prachtige patronen, maar wat was het druk ! Met een tuktuk naar Ko San Road naar de Subway voor een lekker broodje. De eerste dag namen we nog 2 tuktuks, maar al snel kwamen we er achter dat we voor kleine stukjes best met zijn 5en in 1 tuktuk passen. Daarna naar het hotel om te relaxen aan het zwembad. Frank en Saskia hebben een Thaise massage gehad. Om 6 uur werden we opgehaald voor de rivier cruise die we geboekt hadden. Mooi om de tempels en gebouwen vanaf de rivier verlicht te zien in de avond. Op de boot werd een buffet geserveerd en was er muziek en dans, waaronder verschillende travestieten.

River Kwai
Vroeg op en ontbijten vandaag, want om 7.15 worden we bij ons hotel opgehaald. Samen met een ander gezin met jongen van 16 en meisje van 13 en een jong stel gaan we samen met een gids in 2 minivans op pad. Eerst langs een kokosfarm. Daarna naar een treinmarkt. Bizar om te zien...allemaal groente, fruit en vis uitgestald op de vloer of op kratten, uitgestald langs de spoorlijn. Wanneer de trein komt moet alles wijken. Is de trein voorbij dan wordt alles weer terug gezet. Helaas hebben we dit niet zien gebeuren. Vervolgens naar de floating market. Een erg commercieel gebeuren. In een longtail boot vaar je langs allerlei kraampjes. Iedereen probeert je iets te verkopen. Daarna met een boemeltrein naar een uitzichtpunt waar we ook geluncht hebben. Tot slot met een long tail boot met alle bagage naar onze slaapplek van die nacht : drijvende huisjes op het water, zonder electriciteit. Supergaaf! Het is een rivier met stroming, dus je mag een zwemvest aan, je springt bij het eerste huisje in het water en drijft voor de huisjes langs om bij het laatste huisje weer uit het water te komen. Echt super leuk! Jammer genoeg beven we er maar 1 nacht. Wel lekkerr geslapen :)

De volgende dag weer optijd uit bed om weer met een longboot naar de busjes gegaan, de natuur langs het water is echt prachtig, zo veel groen! We gingen eerst naar watervallen langs de river Kwai waar we ook konden zwemmen. Deze ook waren heel mooi, het water was helder en lekker van temperatuur. Het enige kleine min puntje was dat er vissen in het waterr zwommen, maar eenmaal in voelde je er bijna niks van. Er waren 7 'verdiepingen' Bij nummer 4 kon je ook een rots op klimmen en dan er weer van af gleiden als een glijbaan echt heel grappig! Hier hebben we dan ook het meest gezwommenn. Bij de watervallen ook wat gegeten en daarna door naar een brug die overgebleven is van een spoorlijn die is gebouwd en waar heel veel mensen bij omgekomen zijn. Was mooi om te zien, en er rijd zefs nog een trein over die ook langs kwam, dus als je op het spoor stond, wat bij ons het geval was, dan moest je uitwijjken naar kleine hokjes aan de zijkant zodat je niet overreden word.

Hierna zijn we naar ons resort gereden waar we meteen zijn gaan zwemmen, want het is warm hier! niet kouder dan 28 graden zefs 's nachts. Dus er is veel airconditioner waar ik en papa verkouden van worden... maar het water was erg lekker :) Vandaag was ook het meisje van het andere gezin jarig, ze werd 14, en onze gids had een taart geregeld als toetje na het eten, was erg lekker!

De dag hierna konden we eindelijk een beetje uitslapen tot 8:30 want de bus vertrok pas om 11uur :) ook nog even gezwommen en daarna 3uur in de bus naar Ayatuha (fout gespeld, sorry). Hier hebben we 5 tempels bezocht met een tuctuc die wel mooi waren, maar op een gegeven moment lijken ze allemaal op elkaar. Die avond ook om 8:30 de nachttrein genomen naar Chang Mai, de trein had 45min vertraging. We zaten op stoelen die ze rond 10uur ombouwden naar stapel bedden en je kon er lekker slapen met alleen wat gehobbel door de rails. Vanochtend om 9:30 aangekomen in een mooi hotel en net lekker gebruncht.

• 20 Juli 2013 - 07:19

Yvonne:

Tjoh wat hebben jullie al veel gezien! Hebben jullie daar ook last van insekten? Ook leuke foto's. Ik kijk al weer uit naar het volgende verslag!

• 20 Juli 2013 - 08:55

Chantal:

Klinkt allemaal als mooi en afwisslend! Ga zo door!!

• 20 Juli 2013 - 11:04

Piet En Ria:

Hoi lieve vakantiegangers
    Aan de schrijfster (Laura ?) van de vakantie Weblog-Thailand: uit het mooie en lekker leesbare reisverslag begrijpen we dat jullie een hele fijne vakantie hebben. Lekker veel tuk-tuk, varen, treinen en een prachtige omgeving stel ik mij zo voor.
    Thaise massage, mmm ?
    Veel liefs en groeten vanuit een zonnig en warm Hulst.
    Piet en Ria