Zon, zee, strand en zwembad - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand en zwembad - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand en zwembad

Door: Laura Berkhof

Blijf op de hoogte en volg Laura

02 Augustus 2013 | Thailand, Ko Samui

De afgelopen 5 dagen bestonden voornamenlijk uit; zon, zee, strand en marktjes. Heerlijk rustig aan doen :)

Maandag hebben we de hele middag aan zee gelegen, die lekker van temperatuur is. 'S avonds hebben we italiaans gegeten en in de straat van ons hotel rond gelopen, want daar zijn allemaal kleine winkeltjes met voornamelijk kleren maar ook wel wat andere dingen.

De volgende dag weer eens kunnen uitslapen, tot 9uur! Lekker ontbeten met ei, bacon, brood en yogurt en daarna weer aan het strand gaan liggen voor ongeveer de rest van de dag. Alleen opstaan om in de zee af te koelen of wat te eten. 'S avonds weer lekker gegeten en net als de dag er voor weer door de straat van het hotel gelopen. Frank heeft toch nog een pak gekocht !

Woensdag moesten we weer vroeg uit bed want we gingeen snorkelen! Samen met het andere gezin waar we eerder mee gereisd hadden hadden we afgesproken om dit te doen. Om 9uur vertrok de speedboot voor een tocht van 1.5uur naar een mooi eiland. Paul, Claudia, Jelte, Annelien (kinderen van ander gezin) en ik zaten voor in de boot en dat was al een heel avontuur op zich! Er waren hoge golven dus we gingen op en neer en werden ook nat door het zee water, wat gelukkig warm was.
Op de boot zaten verder veel Koreanen en Chinezen. De helft van hen werd zeeziek en moesten kotsen...
Toen we aan kwamen kregen we eerst kort uit leg en mochten daarna gaan snorkelen. Het was echt prachtig! Je dreef aan het oppervlak van het water en zag allerlei soorten vissen, koraal en zee planten onder je. De vissen hadden allerlei kleuren en waren niet schuw. Je kon ook onder water en dan zwom je er tussen. Jelte en Annelien hadden dit al eerderr gedaan en konden dus ook wat vertellen over wat we allemaal zagen, echt heel leuk!
Na 30min snorkelen ff snel wat eten en daarna weer 1.5uur het water in, je raakte niet uitgekeken.
Vervolgens weer met de boot naar een stuk water wat was afgezet en waar we vanaf de boot het water in sprongen om daar ook visjes te gaan kijken. Het was hier wat dieper en je moest ook een zwemvest aan dus je kon niet onder water. Op een gegeven moment begon het ook te regenen, maar daar merkte je toch bijna niks van want je was al nat.
Hierna weer 1.5uur terug met de boot terug. Het was nog wat harder gaan regenen en de golven waren nog hoger. Om de 5min kreeg je een lading zee water over je heen en de regen deed een beetje pijn aan je gezicht. Ondanks dit zaten Jelte, Annelien, Paul, Claudia en ik weer voor in en hebben zo goed als de hele weg zitten zingen in onze best stemmen. Heel gezellig was het! Er zat een Chinees stel bij ons die de tijd van hun leven hadden, ze vonden het prachtig en de vrouw zong gezellig mee.
Na een zware dag namen we weer afscheid van de andere familie en helemaal doorweekt gingen we met een busje weer naar het resort waar we lekker gedouched hebben en wat lekkers hebben gegeten bij een restaurant. 'S avonds ook niet meer veel gedaan.

Donderdag weer zon, zee, strand en zwembad en rond 4uur naar een ander deel van het eiland, Chaweng, gegaan om daar in een winkel/markt straat rond te lopen en de laatste inkopen te doen. Het was anders dan bij ons deel van het eiland en erg gezellig met veel moderne restaurants en winkeltjes.

Vandaag weer strand en zwembad (wat hebben wee toch een zwaar leven) Claudia en ik hebben onze nagels laten lakken op het strand en Frank en Saskia hebben een voetmassage gehad. Om 18:00 vertrekken we naar het vliegveld om om 20:00 naar Bangkok te vliegen en daar om 00:30 het vliegtuig weer naar Brussel te nemen. Om 6:30 lokale tijd, dus voor ons 12:30, komen we aan, dan nog 1uur naar huis rijden en dan zijn we denk ik allemaal kapot van de 17uur lange reis.

Het was echt een super leuke vakantie, het liefst ga ik 3 weken terug in de reis en doe ik khet allemaal op nieuw! Mama is van ons allemaal het bruinst, daarna paul, ik, Claudia en dan komt papa nog die meer rood met wit is dan bruin...
Bedankt voor alle leuke reacties en we zullen jullie allemaal binnenkort weer zien.

xxx Van ons allemaal

• 02 Augustus 2013 - 10:53

Doeselaartjes:

Heerlijk lijkt me dat massages, cocktail, nagels laten doen... Klinkt goed allemaal, dat zal weer wennen zijn in NL. We wensen jullie een goeie terugreis en ja we zien elkaar gauw....

• 02 Augustus 2013 - 12:46

Evelyn:

o wat heerlijk allemaal en jammer dat het bijna over is. Maar vast veel foto's en mooie herinneringen.

Goede reis terug

• 02 Augustus 2013 - 19:35

Yvonne:

Wat een heerlijke reis, veel gezien, zon, massages, cocktails, lekker eten pff dat wordt weer wennen thuis!

• 02 Augustus 2013 - 23:42

De Bondertjes:

Ha lieverds, wat heel erg leuk dat jullie zo'n geweldige vakantie hebben gehad. Ik ben erg blij dat deze vakantie jullie zo goed is bevallen. Een goede terugreis en we spreken elkaar weer. Wij zijn inmiddels sinds een paar uur weer thuis na een prachtige vakantie. Liefs van ons allen.