Ontdekken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu Ontdekken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu

Ontdekken

Door: Laura Berkhof

Blijf op de hoogte en volg Laura

15 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal!

Ik zit nu in one kamer en de rest is een ijsje aan het eten of koffie aan het drinken.

Na dat we gisteren aan het zwembad hadden gelegen voor 1 uurtje hebbeen we toch nog een van de kamers gekregen en hebben we daar 2 uurtjes geslapen.

Toen we redelijk uigerust waren zijn we met een taxi naar een grote markt geweest. Je kon er van alles krijgen: t-shirts, onderbroeken, dieren, eten, sieraden, noem het maar op en ze hebben het. Daar hebben we dan ook onze eerste inkopen al gedaan voor een leuk prijsje :) Toen we moe begonnen te worden zijn we terug naar het hotel gegaan, waar we ook onze 2e kamer konden krijgen, en hebben nog een tijdje uitgerust.

'S avonds hebben we safe gespeelt en zijn we naar het Hard Rock cafe geweest, onze 14e, en hebben daar net als altijd lekker gegeten. Het was een moderne wijk met ook 3 grote winkelcentrums waar we nog even hebben rond gekeken, ze waren echt heel mooi! er was zelfs een magnum winkel! Met een tuctuc zijn we terug naar het hotel gegaan. Dit was een hele ervaring want je zit als het waren achter in een klein open autotje dat wel een beetje op een golfkarretje lijkt. De tuctuc rijd heel hard en je ziet niet waar je heen gaat want het dak zit te laag... De tuctuc is redelijk smal dus het gaat ook gewoon tussen rijdende autos door om zo snel mogelijk bij de besteming te komen, hierdoor zie je allemaal autos op je afkomen wat een beetje beangstigend is af en toe. Die avond ook op tijd naar bed gegaan en geslapen als een roosje.

De volgende ochtend zijn we er optijd uit gegaan en ontbeten in het hotel. 'S ochtens zijn we naar de rivier Chao Phyraya gelopen en hebben daar met een boot een rondtocht op gemaakt. Van af het water kon je alle huisjes langs de rivier zien die er meestal een beetje vervallen uit zien. Ook hebben we reusachtige salamanders gezien van wel 1 meter lang en hele hongerige vissen die we brood hebben gevoerd.

De boot heeft ons afgezet bij een hele mooie tempel die je kon beklimmen. Toen we dat wouden doen zij een man dat Claudia, mama en ik te bloot waren gekleed dus moesten we een doek rond ons middel doen zodat onze benen bedekt waren. De tempel was heel mooi versierd met wat leek op mozaiek, erg kleurijk. We zijn de tempel op geklommen, de trappen waren erg stijl, maar het uitzicht was heel mooi, alleen naar beneden gaan was een beetje eng...

S' middags hebben we een fietstocht gemaakt door Bangkok, vooral in China Town. Dit was echt super gaaf! We fietsten samen met nog 10 Nederlanders en een Thaise gids, die goed Engels sprak en ook een beetje Nederlands, door allemaal achter straatjes waar je normaal zelf niet zou komen en langs de rivier. Het duurde 3 uur en onderweg maakten we ook stoppen, om fotos te maken, wat te eten en te drinken en natuurlijk om wat te kletsen. Onderweg fietsten we in een rijtje achter elkaar en kon je een beetje moeilijk praten.

Na deze mooie tochten zijn we even naar het hotel terug geweest om vervolgens in een Thais restaurant te eten. Het eten was lekker :) In de straat waar het restaurant zat waren nog meer winkeltjes en ook hier hebben we weer wat leuk dingen gekocht!

Straks maar weer eens gaan slapen en morgen is ons laatste dagje in Bangkok.

• 15 Juli 2013 - 18:12

Sabine:

Wat ontzettend leuk om allemaal te lezen zeg! Weer een hele ervaring lijkt me zo! Geniet er maar lekker van! Liefs sabine

• 15 Juli 2013 - 18:37

Yvonne:

Wat leuk om te lezen! Jullie hebben al veel meegemaakt. Is het erg warm? Yvonne

• 15 Juli 2013 - 21:37

Doeselaartjes:

Al veel gedaan de eerste dagen. We hebben ook net jullie fotos bewonderd, leuk! Xx

• 16 Juli 2013 - 21:05

Evelyn:

leuk verslag weer en ik hoop dat jullie genoeg lege ruimte hebben voor al die leuke spulletjes die jullie gekocht hebben? groetjes

• 16 Juli 2013 - 21:14

Piet En Ria En Bertus:

Wij vragen ons af: of de trappen echt zo stijl zijn? Of de voeten nu echt leeg zijn gegeten door dr. FISCH! Of de huizen in Zeeland echt zo mooi zijn, of in Bangkok zo armoedig... of waren dat nog villa's?
    Als in Nederland de huizen aan de rivier staan, spreek je van een A-locatie.
    Gelukkig fietsen en rijden we hier rechts. Knap hoor.
    Vanuit een zonnig Hulst, de lieve groeten van ons allen.
    Piet en Bertus en Ria