De reis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 Augustus 2014 | Nederland, Amsterdam

Zaterdagmorgen om half 5 vertrokken richting Amsterdam. Lekker rustig op de weg dus voorspoedige reis. Lastiger was een parkeerplek vinden op de parking P3, maar uiteindelijk lukte dat ook. Inchecken ging soepel, dus we waren erg vroeg bij de gate....
Even wat gegeten en dan wachten op het boarden.
Vlucht naar Seatle duurde 9,5 uur. Veel films kijken, af en toe wat eten en drinken... behalve Claudia dan, die leeft in het vliegtuig op soepstengels !
In Seatle moesten we door de customs controle en onze koffer ophalen en weer afgeven. Bij de band waar we onze koffer op moesten halen liep een man met hond rond, die aan alle rugzakken en hangbagage snuffelde. Laura's rugzak was verdacht dus moest open...bleek dat ze nog een pakje snack worstjes in haar rugzak had ! Dus een aantekening op onze customs declaration en weer alle bagage door een extra scanner. Worstjes in moeten leveren, gelukkig verder geen boete.
Vervolgens bij het inchecken weer alle handbagage door de scanner...weer moest Laura's rugzak open. Dit maal had ze nog een flesje water in haar tas...Maar goed, toen ook dat ingeleverd was mochten we toch verder.
Seatle - San Francisco was een kleine 2 uur vliegen. Dit is een binnenlandse vlucht, dus bij aankomst daar was het alleen wachten op de koffers en konden we gelijk vertrekken. We hebben een taxi genomen naar ons hotel. Daar waren we om 5 uur plaatselijke tijd... 2 uur 's nachts Nederlandse tijd. Onze Amerikaanse vrienden waren er al, dus gelijk met hun de stad in voor een eerste verkenning en hapje eten. Uiteindelijk lagen we om 9 uur in bed en waren we dus meer dan 26 uur op.