San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Laura Berkhof - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 Augustus 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Hoi allemaal,

Dit is ondertussen de 3e keer dat ik dit typ, doordat de verslagen telkens verdwijnen als we even ergens anders naar toe gaan...
Op zondag werden we vroeg wakker, rond 6-7uur, door de jetlag. Nadat we allemaal aangekleed waren hebben we ons eerste Amerikaanse ontbijt gegeten: pannenkoeken, scrambled eggs en toast. Het is erg koud in San Francisco en we hebben allemaal maar 1 lange broek en trui/vest mee. Dus we hebben die ochtend de cable car genomen en zijn naar Union Square gegaan. Hier hebben we onze eerste aankopen van de vakantie gedaan. Toen we na de lunch weer terug wilden met de cable car stond er een rij van meer dan een uur lang, dus hebben we de bus genomen naar Lombardstreet. Dit is 'the most cricketest street of the world'. Het is een hele kromme weg die stijl naar beneden gaat en waar auto's maar net een bocht kunnen nemen. 's Avonds zijn we naar de Italiaanse wijk gegaan en hebben daar heerlijk Italiaans gegeten.
De volgende ochtend, maandag, werden we weer vroeg wakker. Dit keer was dit niet al te erg, want we hadden een early bird tour geboekt naar Alcatrez. We namen de boot naar de rots waar de vroegere gevangenis op staat en hebben hier eerst een korte film gekeken over de geschiedenis en het ontstaan van de gevangenis. Daarna zijn we naar de cellen gegaan en hebben daar een tour gedaan met koptelefoon. Je luisterde naar een man die vertelde over dingen die in de gevangenis gebeurd zijn en over het dagelijkse leven van de gevangenen en bewakers. Toen we weer aan land waren zijn we bij het Hard Rock Cafe lekker wezen lunchen en hebben daarna na lang wachten Ben en Jerry ijs gegeten. Ik had chocolate brownie fudge. Daarna zijn we nog even naar de zeehonden gaan kijken bij Pier 39. Die middag zijn papa en ik naar de apple shop gegaan en hebben daar weer een bijdrage gedaan aan de Amerikaanse economie. 's Avonds zijn we uit eten gegaan met een oud collega van mama (Anna) die hier nu woont. Dit was erg gezellig en na het eten hebben we ook nog even koffie gedronken bij Starbucks. Daarna zijn we, voor ons doen laat, naar bed gegaan.
We gaan zo ontbijten en daarna fietsen langs de bay en over de Golden Gate Bridge, hopelijk is het niet al te mistig en kunnen we de brug ook zien.

Liefs van ons allemaal

• 05 Augustus 2014 - 18:35

Doeselaartjes:

Leuk hoor, klinkt goed allemaal. Geweldige stad hè San Franisco? Veel plezier nog!

• 05 Augustus 2014 - 19:30

Yvonne:

Wat een leuke dag......ik dacht dat het daar zo heet was, niet dus! Veel plezier verder!

• 05 Augustus 2014 - 19:32

Yvonne:

Ben benieuwd wat jullie gekocht hebben in de Apple shop

• 05 Augustus 2014 - 19:33

De Bondertjes:

Oh wat leest dat heerlijk, alsof we er gisteren zijn geweest!!
    En wat een leuke foto's. Geniet ervan met z'n allen.

• 05 Augustus 2014 - 20:30

Chantal:

Jullie gaan goed, veel plezier met je fietstochtje!